Introdans gaat samenwerking aan met Fred de la Bretonière
Bij Nederlands Dans Theater noemen ze hun samenwerking met Renault “cultureel ondernemerschap”. Voor Evert Burggrave, marketingmanager bij Introdans, is de recente collaboratie tussen Introdans en Fred de la Bretonière een “no-brainer”. Het lijkt een toenemende trend te zijn dat het professioneel ballet en het bedrijfsleven zich met elkaar verbinden.
Introdans werkt samen met Fred de la Bretonière
De samenwerking is Introdans en Fred de la Bretonière letterlijk op het lijf geschreven (de voet welteverstaan). Modern balletgezelschap Introdans houdt zich bezig met de professionele kunst van het modern ballet, waarbij de voet het meest essentiële instrument is voor een balletdanser. Diezelfde voeten staan ook centraal bij Fretons: onderdeel van het bekende schoenmerk Fred de la Bretonière.
Ballet in bedrijf
“Het was absoluut een no-brainer,' geeft Burggrave volmondig toe. 'Bij Fretons waren ze op zoek naar een unieke manier om hun nieuwe lijn te tonen en niemand kan zoveel gevoel, kracht en uitdrukking aan een schoen geven als een danser.”
“Samenwerking met het bedrijfsleven is steeds gewoner aan het worden in de wereld van het professioneel ballet,' analyseert Burggrave. 'Zo zagen we ook al dat het bekende nagellakmerk OPI een complete lijn nieuwe kleuren uitbracht in samenwerking met het New York City Ballet.”
“Je moet zorgen dat je voor een merk kiest, waarmee je ook daadwerkelijk inhoudelijk kunt optrekken. Wij krijgen wel vaker verzoeken, maar wegen deze zorgvuldig af. Samenwerking met een partner in het bedrijfsleven kan echter veel brengen. Het is van de nood een deugd maken. Er is veel voor nodig om een organisatie als Introdans draaiende te houden. Ondanks dat we steeds meer bezoekers naar het theater weten te trekken en we hooggewaardeerd zijn bij critici ben je altijd op zoek naar manieren om de korting op subsidies op te vangen en nieuwe groepen mensen te bereiken.”