ISH is THIS: energiek, dynamisch en hoopvol!

De nieuwe voorstelling This is ISH van Marco Gerris. Beeld door Fenna van der VlKrachtig is ISH zeker! Met haar nieuwe dansvoorstelling This is ISH zet Marco Gerris ISH goed op de kaart. ISH laat zien dat ze terugvecht tegen de onheilvoorspelling van de Maya’s dat de wereld vergaat. Het stuk is opgebouwd uit de vijf psychologische fases van Denial (ontkenning), Anger (woede), Bargaining (onderhandelen), Depression (depressie) en Acceptance (aanvaarding). Elke fase wordt geïllustreerd in dans, muziek en beeldprojecties. Vuur, kilheid, strijd, onmacht, hoop, berusting: alles komt tot uiting op toneel. Verschillende dansstijlen worden gecombineerd, zoals breakdance, jazz, urban, hiphop, house en freerunning.

6 mannelijke, 6 vrouwelijke dansers en een beatboxer maken samen dit spektakel. Daarnaast zorgt een live DJ voor de opzwepende beats en geluidseffecten. Ze dansen alleen, in duo’s of met de hele groep samen. Het is alsof ze elkaar steeds afstoten en aantrekken: moeten we samen of alleen strijden? Het toneelbeeld blijft in beweging. De verschillende dans- en muziekstijlen wisselen elkaar af en lopen in elkaar over. Het ene moment  kijk je naar hiphop en urban dancemoves, het volgende moment naar een jazzchoreografie. In enkele stukken wordt op klassieke muziek gedanst waar een snelle beat onder is De nieuwe voorstelling This is ISH van Marco Gerris. Beeld door Fenna van der Vlgezet. Deze energieke stukken worden een aantal keren afgewisseld met acterende monologen van de beatboxer waarin gevoelens worden uigesproken of vragen worden gesteld. Aan het eind wordt duidelijk: ‘Het is zoals het is’. De meeste monologen hebben een komisch tintje. Dit laat blijken waar ISH voor staat: blijf positief, zoek naar de dingen die je blij maken in het leven. Het laatste stuk van de Acceptance-fase op ‘Always look on the bright side of life’ zorgt ook echt voor een lach op je gezicht. Met lichteffecten komen hier mooie beelden tot stand. Een zeer lachwekkend stuk is als de beatboxer tientallen citaten van reclames en beroemdheden opsomt die tegelijkertijd op de beeldprojecties in een snel tempo voorbij flitsen.

This is ISH toont in anderhalf uur de overgang van een diepe uitzichtloze wereld naar een wereld met hoop. Al is de dans niet altijd tiptop uitgewerkt, uniek en origineel is ISH zeker! Met positieve drive en energie springen, rennen en rollen de dansers met gemak over het podium. This is ISH is een zeer dynamische voorstelling vol humor, kracht en passie voor dansen. Heb jij zin in een boeiende avond vol dans en energie die eindigt met een ‘happy end’? Dan moet je zeker naar This is ISH!

Gezien: 27 november 2012
Waar: Parktheater Eindhoven
This is ISH van ISH is nog te zien op maandag 14 januari 2013 om 20.00 uur in Theater aan de Parade. Met gratis hip hop workshop voor bezoekers op dinsdag 8 januari! Meer info & tickets.