Dans als kers op de taart in Dinnershow Pandora

Amanda Simons

Volgens de Griekse mythologie maakte Hephaestus, de god van het vuur, de eerste vrouw, Pandora, uit water en aarde. Ze was zo mooi en verleidelijk dat oppergod Zeus haar niet kon weerstaan en haar tot leven bracht. Haar naam betekent “schenkster van alle gaven”. En dat is precies wat Miss Pandora, gespeeld door Michelle Splieterhof, doet tijdens Dinnershow Pandora: het publiek gaven schenken in de vorm van dans, muziek en heerlijk eten.

Zondag 18 oktober vond de feestelijke galapremière van Dinnershow Pandora plaats in Hilversum. De gasten werden ontvangen op een gouden loper. Vele BN’ers waren aanwezig waaronder Gordon, André van Duin en O’G3NE. Studio 21 was volledig omgetoverd tot een luxe uitgaansgelegenheid, Pandora’s nachtclub. Vanuit hier nam Pandora haar gasten mee op muzikaal avontuur naar verschillende plekken op de wereld; van Rio de Janeiro via de Moulin Rouge in Parijs naar India.

Eten en entertainment wisselen elkaar af in Dinnershow Pandora

Voorafgaand aan elk gerecht van het drie- of viergangendiner, krijgt het publiek een blok entertainment voorgeschoteld. Bij het voor- en tussengerecht zijn dit ook echt voorproefjes van wat nog komen gaat. Dit zijn korte blokken van zang en dans op bekende muziek. Bij de hoofdact, die hoort bij het hoofdgerecht, gaat het dak eraf. Werkelijk alles wordt uit de kast gehaald met verentooien, glitterpakjes, regengordijnen en strippende paaldansers. Het decor verandert telkens door middel van videoprojecties, die het plaatje helemaal afmaken.

De leidraad van Dinnershow Pandora is het nummer Pandora, geschreven door Eric van Tijn. Het wordt telkens ten gehore gebracht bij een wisseling van entertainment naar een andere culinaire gang. Tijdens het eten wordt het publiek ook vermaakt maar in een intieme, rustige vorm met enkel een piano of contrabas en zang. Zo kun je rustig van je eten genieten in een lounge-achtige sfeer. Het is een fijne afwisseling tussen al het showgeweld.

Roy Beusker - Dinnershow Pandora

Diversiteit van Elvis Presley tot Caro Emerald

Dinnershow Pandora is een veelzijdige voorstelling waarin vele muzikale stijlen de revue passeren zoals disco, pop, rock-‘n-roll en jazz. Voor iedereen zit er iets bij. Zo divers als de muziekstijlen waren ook de dansstijlen waaronder latin, urban en paaldans. Hoewel de avond een hoog showgehalte heeft, krijgt dans geen hoofdrol bij Dinnershow Pandora. Het gaat met name over zang met dans als achtergrond. Maar zonder deze dans had de avond lang niet zo spectaculair en compleet geweest. De professionele dansers waren in dit geval de kers op de taart.

Danser Andrew Anthonia laat na de show weten: “Het is fantastisch om als danser te staan in een show als Pandora. Bij deze show wordt van jou als danser verwacht om binnen korte tijd niet alleen van kostuum te wisselen, maar ook in dansstijl, intensiteit en performance. Verder mag ik het podium delen met geweldige dansers en artiesten en met hen het verhaal van Miss Pandora overbrengen. Het is werkelijk elke keer weer een feestje op het podium en een fantastische manier om mijn passie te kunnen delen met het publiek.”

Roy Beusker - Dinnershow Pandora

Griekse mythologie verweven in Dinnershow Pandora

Aan het einde van de hoofdact laat Miss Pandora haar beroemde box zien, de box die ze als huwelijksgeschenk kreeg van Zeus. Als ze gelukkig wilde leven, mocht ze de box nooit openmaken. Pandora kon echter haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en opende de box waar onheil, pijn, jaloezie en ziekte uitkwam. In de Dinnershow komt uit de box van Miss Pandora iets geheel anders: chocolade, passievrucht en karamel samengevoegd tot een heerlijk dessert.

Complete avond uit in Studio 21

Dinnershow Pandora is gericht op een groot publiek. Dat komt door de grote diversiteit van de entertainment zodat iedereen zich vermaakt. Ook bij het eten wordt er met iedereen rekening gehouden; voorafgaand aan de voorstelling kunnen dieetwensen worden doorgegeven. Ik voelde me een echte VIP tijdens deze heerlijke avond vol allround entertainment.