Succesvolle crowdfunding voor Junior Company dansers
De crowdfunding campagne voor de Junior Company van Het Nationale Ballet is een succes. Twee weken na de start van de campagne op voordekunst.nl is het beoogde bedrag van twintigduizend euro behaald. Junior Company dansers Melissa Chapski (19) en Giovanni Princic (19) kunnen dankzij de donaties hun balletopleiding afronden. Daarmee zijn ze een stap dichterbij gekomen bij het bereiken van hun droom; een contract bij Het Nationale Ballet. Beide dansers deden een oproep voor donaties met als doelstelling tenminste tienduizend euro per persoon te behalen.
Als tegenprestaties bieden Chapski en Princic kijkjes achter de schermen aan zoals het bijwonen van een exclusieve masterclass en het bekijken van een voorstelling vanuit de coulissen en meet & greet met beide dansers. De campagne is nog actief tot en met 13 juni 2016. Alle extra donaties zullen ten goede komen aan nieuwe het tourneeprogramma van de Junior Company in 2017: Juniors Go Dutch.
Roy Cremers, directeur Stichting voordekunst:
“Het Nationale Ballet vervult een voorbeeldfunctie in de sector. Door haar dansers een gezicht te geven, kunnen fans van het ballet nu heel dichtbij komen en direct de danser volgen in hun ontwikkeling. Het is prachtig om te zien dat dit gewaardeerd wordt en de campagnes van Chapski en Princic zo succesvol zijn! Het feit dat deze crowdfunding zo snel de 100 procent bereikte, zegt heel veel over hoe de culturele wereld zich aan het ontwikkelen is. Waar dit jaren geleden misschien ondenkbaar was, gebeurt het nu gewoon en het werkt!”