Igone de Jongh in nieuwe MasterCard commercial
Fysiek kwetsbaar is Igone de Jongh gezien haar beroep, dus voorbereiding is alles en ze heeft geleerd om risico’s zo klein mogelijk te houden, ”zelfs als ze wat koopt”. Daarom is de eerste soliste bij het Nationale Ballet is te zien in de nieuwe wereldwijde commercial van MasterCard Safety & Security.
MasterCard heeft een onderzoek gedaan waaruit is gebleken dat mensen met een risicovolle baan zich ook het meest bewust zijn van de risico’s die zij lopen. Hierdoor nemen ze zowel op werk als in hun privéleven weloverwogen beslissingen. Met dat inzicht zocht reclamebureau FCB Amsterdam als concept-ontwikkelaar mensen met een risicovol beroep.
Ballet is risicovol
Dat FCB Amsterdam bij ‘lands prima ballerina uitkwam is niet zo raar. Door een blessure kan een danscarrière in één keer over zijn. De reclame met de Jongh is de eerste van een reeks commercials van MatserCard. Bij elke commercial wordt er een ander risicovol beroep in beeld gebracht. De commercial met de Jongh is tot eind december te zien op de publieke omroepen en de netten van RTL. Ook wordt het de commercial gebruikt voor de internationale campagne.