Puma ontwerpt op ballet geïnspireerde kledingcollectie
Op 18 januari 2017 lanceerde Puma de Swan Pack collectie, geïnspireerd op de kracht en sierlijkheid van balletdanseressen. Het Duitse sportmerk ontwikkelde de kleding en sneakers in samenwerking met het New York City Ballet, sinds juni 2016 Puma's officiële ‘activewear partner’.
De Swan Pack collectie is onderdeel van de Do You-campagne van Puma. Daarmee wil het sportmerk vrouwen wereldwijd inspireren om voor zichzelf op te komen en trouw te blijven aan zichzelf. Het is nog even wachten maar, vanaf 1 februari 2017 is de lente en zomercollectie online en in de winkels verkrijgbaar.
De sierlijkheid van een ballerina
De kleding en schoenen in Swan Pack collectie zijn gedecoreerd met zwaanachtige details. De ontwerpers gebruikten veren, regenboogkleurige stoffen en sierlijke linten als schoenveters. De kleuren zwart en wit staan centraal in de Puma collectie.
De op ballet geïnspireerde sportcollectie bestaat uit onder andere een body suit en een met veren versierde zwarte cape. Daarnaast kan een Puma collectie niet bestaan zonder sportschoenen. Er zitten dan ook verschillende sneakers in de Swan Pack collectie, waarvan een paar sneakers veel gelijkenissen toont met spitzen.
New York City Ballet en Puma
Ballerina’s Mimi Staker en Olivia Boisson van het New York City Ballet stonden model voor de campagnefoto’s van Swan Pack. “Ballet ontwikkelt karakter op het podium en daarbuiten,” vertelt Staker in een artikel van ELLE. “Je moet inspiratie bij jezelf vinden, altijd streven naar verbetering en nooit je gebreken accepteren. Het is nooit een fout als het een uitdaging is.”
“Om succesvol te zijn in hetgene dat je doet, moet je zelfvertrouwen hebben. Niemand anders kan je dat niveau aan vertrouwen geven,” voegt Boisson eraan toe. “Je wordt de beste zijn in wat je ook doet, want jij bent de beste.”