Gedifferentieerd lesgeven

OPROEP - Enquête gedifferentieerd lesgeven in het dansonderwijs

‘’Beste dansdocenten van Nederland, ik heb uw hulp nodig!’’ Aldus onze redactiemedewerker Amber Droog die onderzoek doet naar gedifferentieerd lesgeven in het dansonderwijs. Om goed in kaart te brengen hoe het danswerkveld van Nederland omgaat met niveauverschillen binnen één groep leerlingen, vragen wij alle dansdocenten om haar enquête in te vullen.

Beweegredenen voor dit onderzoek

Droog studeert momenteel af aan de Academie voor Danseducatie, onderdeel van Fontys Hogeschool voor de Kunsten. ‘’Ik ben momenteel twee jaar actief als docent jazz-, moderne dans en yoga. In deze tijd werk ik met groepen die geselecteerd worden op leeftijd. Dit maakt dat ik zowel beginners als gevorderden in één les heb staan. Het is misschien niet de meest ideale situatie, maar wel veel voorkomend in het danswerkveld.’’ Haar onderzoek richt zich op het ontwikkelen van een lesmodel met de meest effectieve dansdifferentiaties, om persoonlijke groei en ontwikkeling bij de leerlingen te stimuleren. ‘’Ik zou graag zien dat elke leerling in mijn les met plezier kan leren op zijn/haar manier en de uitdaging vindt waar hij/zij naar op zoek is.’’

Help mee: vul de enquête in!

Door als dansdocent de korte enquête in te vullen, helpen we Droog met haar afstudeeronderzoek. Alleen met voldoende inzendingen kan zij goede resultaten behalen en de opgedane kennis delen. Help mee: Klik hier voor de enquête.

Heb je vragen of opmerkingen over het onderzoek? Bekijk dan de website van Amber Droog voor meer informatie en/of contact.