Nieuwe apple reclame barst van dans, kleur en creativiteit
Apple lanceerde begin maart 2018 een korte creatieve dansfilm ter promotie van het nieuwe product HomePod. Deze fascinerende dansfilm van regisseur Spike Jonze met muziek van Anderson .Paak en artiest FKA Twigs in de hoofdrol verovert in een razend tempo het internet (en menig danshart), door een bijzonder samenspel van dans, vormgeving, muziek en betoverende kleurrijke effecten.
Bijzondere special effects
Wat is er zo bijzonder aan deze video? De special effects! FKA Twigs speelt een vrouw die uitgeput thuiskomt na een lange en zware dag werken. Neergeploft op de bank vraagt ze haar HomePod om haar favoriete muziek af te spelen. Meegenomen op het ritme van de muziek danst ze door haar appartement. Dankzij de energieke en vrolijke dans, van schudden tot draaien tot sprongen, transformeert haar appartement in een kleurrijke en van vorm veranderende oase, moeiteloos aansluitend bij haar bewegingen en gemoedstoestand.
Een uniek kijkje achter de schermen
De special effects lijken misschien met de computer gemaakt, maar niets is minder waar: van uitschuivende bank tot vervormde muren, alles is in werkelijkheid gebouwd. Een groot team van ontwerpers, kunstenaars en producers hebben aan deze dansvideo meegewerkt. "Het is als een goocheltruc," zegt choreograaf Ryan Heffington over het stuk. ‘’Het is een genot als de goochelaars uiteindelijk besluiten hun trucjes te onthullen. Deze productie is voor mij dan ook nu al een van de meest betoverende video’s van dit jaar.’’ Benieuwd hoe deze bijzondere dansvideo tot stand is gekomen?