Dansers Het Nationale Ballet in campagne Hans Ubbink
Drie dansers van Het Nationale Ballet zijn te bewonderen in de nieuwe campagne EPISODES van Hans Ubbink. De dansers Erica Horwood, Matthew Pawlicki-Sinclair en Wolfgang Tietze tonen de lente- en zomercollectie 2013 van de Nederlandse ontwerper. Ubbink staat bekend om zijn bijzondere creaties, spraakmakende campagnes en uitgesproken en ongewone visie op mode. Hij heeft in eigen land een grote schare fans, waaronder vele bekende Nederlanders.
Deze collectie van Ubbink gaat over de relatie tussen hoe een mens zich voelt en de kleding die hij draagt. Ubbink wil dat zijn kleding niet alleen gedragen wordt, maar ook invloed heeft op iemands stemming en het uitdragen hiervan. Dit concept werkte hij uit met fotografe Stephanie Pistel en art director Dave Snijders. De campagne is geïnspireerd op een choreografie en de visie van Peter Leung, danser en choreograaf van Het Nationale Ballet. De samenwerking met de dansers zorgde ervoor dat fotografe Stephanie Pistel leefstijl, visie en diverse gemoedstoestanden op een bijzondere manier in beeld kon brengen.
Foto's: Stephanie Pistel
Meer beelden van Stephanie Pistel zijn hier te vinden, meer informatie over Hans Ubbink hier en de site van Het Nationale Ballet is te bereiken via deze link.