sfeerbeeld

Danser David Hallberg in Nike-campagne

Topdanser David Hallberg, solist bij het American Ballet Theatre, werkt mee aan de Nike-campagne, Objects-of-desire. De campagne/expositie laat twintig jaar campagnegeschiedenis van het befaamde sportmerk zien en bevat een video en veel foto's. De campagne toont 'atleten die een uniek beeld aan sport hebben gegeven'. 

Topsport of kunst

Het Amerikaanse dansblad Pointe meldt dat het goed is dat Hallberg op zo'n goedbekeken platform zijn getrainde lijf en kunnen kan laten zien, maar dat daarmee ook meteen weer de discussie losbarst of ballet topsport is of kunst. Voor beide is veel te zeggen.

Terug van weggeweest

David Hallberg kreeg op het hoogtepunt van zijn carrière een ernstige enkelblessure en is na jarenlang revalideren in Australië weer helemaal terug op topniveau. Naast het dansen van een hoofdrol in Ratmansky's Whipped Cream dit jaar en deelname aan de Nike-campagne heeft hij aangekondigd dat zijn memoires binnenkort uitkomen. Hallberg is niet de eerste topdanser die een sportsponsor heeft: danseres Michaela DePrince is het gezicht geworden van het sportmerk Jockey onder het motto: 'laat zien wat eronder zit!'. 

Model voor Tiffany and Co.

Ondertussen is Hallberg ook te bewonderen als model! Op 26 juli heeft de wereldberoemde juwelier Tiffany and Co. de herfstcampagne van 2017 gelanceerd. Hallberg is een van de zes creatieve bekendheden die model zijn voor de campagne. Hallberg was hier erg blij mee, aangezien deze opdracht hem op het lijf geschreven is. 

Bron: Pointe, Nike